3 Şubat 2013 Pazar

Buckingham Palace [Londra Notları]


Buckingham Palace gitmek ve orada gerçekleşecek nöbet değişimini şahit olmak için nihayet gittiğim üçüncü seferden sonra bugün mutlu sona ulaştım. Birkaç defa gitmeme rağmen meşhur Kraliçenin olduğu Buckingham Palace'taki nöbetçi değişimini ancak izleyebildim..
Sarayın önünde tıklım tıklım insanlar ve herkes heyecanla ile nöbet değişimini bekliyor. Gelen değişik türdeki askeri grup bando müziği eşliğinde, bir grup sarayın orta kapısından girdi ve diğer taraftan da da başka bir değişik silahlı müfreze grubu geldi ve bunlarda bando eşliğinde sarayın kapısından içeri girdiler.. 

Bu arada sarayın tepesindeki bayrak yukarı çekiliyor, Bu da Kraliçenin sarayda olduğu anlamına geliyor..)

Nöbet değişimini ilginç ve farklı bir tarzda yapılması bu kadar insanın neden toplandığını anlatıyor aslında. Her ülkeden gelen ziyaretçi turist grupları çok yoğunlukta.. Askeri törenleri sevmediğimden olacak kapıdan uzaklaşıp karşı kaldırımdaki merdivenlerin üstündeki gruplarla resim çekiyorum, tam bu arada tören geçiş alanın ortasına gelen bir adam elinde iki tane büyük boyda kasap bıçaklarını çıkartmış bağırıyor. Bıçaklardan birisini kalbine diğerini de boynuna dayamış, bağırarak bir şeyler söylüyor. Hemen önümde bunu yaparken, ben dumura uğramış şekilde kaldım. Sonra aniden atlı İngiliz kadın/erkek nöbetçiler bağırarak adama yaklaştı ama adam bağırmaya devam ediyor, bu arada nöbetçiler de güvenlik çemberi icabı bizi yakından uzaklaştırmaya çalışıyor..

Birkaç dakika içerisinde etrafta birkaç İngiliz polisi ellerinde şok cihazları ile adama yaklaşmaya çalıştılar lakin adam bıçağı dayamış bağırıyor. Hemen adamın arkasında bir İngiliz polisi dikkat çekmeden dolaşıp şok cihazını uzaktan kullanarak adamı şokladı ve adam sendelerken üstüne atlamaları, onu paketlemeleri vs.. ilginç ve bir o kadar da şaşırtıcı bir durumdaydım.

Özetçe, 
- İngiliz polisi çok soğukkanlı ve profesyonel davranıyor
- Ortamı güvenli duruma getirmek ve güvenlik çemberi sağlamak konusunda sert davranıyorlar,
- Silah kullanmadan etkisiz hale getirmeyi önceliyorlar.

Olay kısa sürede haberlere düştü, bende olayı an be an kameraya çekmiş oldum.)

ilgili haber için: http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-21313355










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder