3 Şubat 2013 Pazar

Londra Notlar= Portsmouth & Isle of Wight (2)

Isle of Wight: Adaya yarım saat süren bir vapur seferi sonucu ulaştım. İngiltere'nin en büyük adası ve genellikle tatil için tercih ediliyor. Adaya Hovercraft (Hava yastıklı tekneler) ile de düzenli sefer yapıyorlar. Vapur adaya yanaşmıyor onun yerine adadan uzayan bir kilometre kadar inşa edilen bir köprüye vapur yanaşıyor ve yolcuları tahliye ediyor. Adaya kadar olan mesafeyi yürüdüm ama genellikle tren tercih ediliyor, vapurun yanaştığı yer ile ada arasında çalışan faal tren hizmet veriyor. Adada med-cezir hareketleri fazlaca olduğundan dolayı kumsal sahilleri oldukça geniş. Bu da demek ki gel-git durumu adayı fazla etkilemekte olduğunu gösteriyor.

Adayı gezmek ve etrafı tanımak maksadıyla yürüyüşe çıktım. Lakin ada çok geniş olduğu için yürüyerek gezilecek bir yer olmadığını biraz geç fark ettim. Adada İngiliz mimarisi olarak çok hoş inşa edilmiş yapılar her yerde kendini gösteriyor. Evlerin hepsi klasik olarak bizim deyişimiz ile villa tarzında tek kat ve terasa sahip aynı zamanda eksik bırakmadıkları güzel bir bahçeye sahip ve bu şekilde tasarlanmış. Çok sessiz ve sakin bir yer olduğunu fark ettim, bir o kadar da ürktüğümü de belirteyim. İnsanların, köpekleri ile antreman veya yürüyüş yaptığı, etrafta hiç çoluk-çocuk ve kavga-gürültü gibi atraksiyonların olmaması beni biraz şaşırttı desem yalan olmaz-( herkes mutlu ve her şey güzel gidiyor ama ben bir anormalik arıyorum maalesef burada da öyle bir şey ile karşılaşamıyorum.(

Ada evlerinin geneli deniz ile aralarındaki mesafe korunmuş ve insanların yürüyüş yapmalarına müsait bir şekilde geniş sahil yolları düzenlenmiş. Evlerin hiçbiri bu manzarayı bozmadığı gibi, adanın doğası gereği her taraf yeşillik ve ormanlar ile kaplı durumda.. 

Akşam saatlerinde sahilden şehrin içine doğru yürüyüp otobüs durağını bulmaya çalışırken, kaybolduğumu fark ettim. Nerede olduğumu bilmeme korkusu iliklerime kadar ilişti desem-(
Zifiri karanlık, dar ve ormanların içinden geçmekte olan bir yolda yürürken dikkat ediyorum da adanın ekili alanları cetvel ile çizilmiş gibi gözüme çarpıyor...

Bu toplumun, en büyük hobisinin akşam saatlerine doğru pub larda eğlenmek olduğuna kesin kanaat getirdim. Buz gibi bir hava var ve insanlar arabaları ile adanın içinde yer alan ücra köşelerdeki eski tarz barlarda eğleniyorlar..













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder